sobota, 13 sierpnia 2016

My favorite place to drink coffee/Moje ulubione miejsce aby napić się kawy

View from the cafe, in the backgroud St. Agathas Tower Mellieha Bay and GOZO

 
My favorite place to drink coffee
Everybody has THIS place, which gives him/her peace of mind by a cup iof hot coffee. I discovered my place by accident, as I was living in Il- Mellieħa and having a look of the city. Hopping off the bus near the Parish Church and the Sancuary of Our Lady, you need to go through, on the backside. Then you will see a cemetery on the left(looking very unusual for all Europeans!) and playground for children on the right. Behind the swings is my place in Malta, were I always drink coffee and eat some cake. It is called Sea View Bar Mellieha not without a reason.
Parish Church
On one of my pictures you can have a look of it. And hell-yeah! It’s very impressive! Even if I lived once on the southern part of the island, I went 1,5 h by bus to get there and I had my coffee and a nice chat with the personal of the café. I could imagine this would be a perfect work place for a writer. I do miss it, being here, so the café is on my TO VISIT list in October. From Gozo it’s not really far away!


Zdjęcie panoramy ze środka kawiarni


Moje ulubione miejsce aby napić się kawy
Każdy z nas ma zapewne takie miejsce, gdzie się wycisza i odnajduje wewnętrzny spokój przy filiżance gorącej kawy. Ja swoje znalazłam przez przypadek w mieście Il- Mellieħa na północy Malty. Mieszkaliśmy kiedyś w tej okolicy i przy okazji zwiedzania miasta natknęliśmy się na ta perełkę. Jeśli wysiądziecie z autobusu przy kościele oraz Sanktuarium maryjnym, idźcie dalej, na tyły tych obiektów. Tam zobaczycie na lewo cmentarz (bardzo nietradycyjny dla Europejczyków z kontynentu!), zaś na prawo plac zabaw. Idąc w stronę huśtawek od razu zobaczycie TEN widok oraz „moją kawiarnię”.

Dziedziniec przed sanktuarium maryjnym
 
 Odwiedziłam ją nawet mieszkając na drugim, południowym, końcu wyspy. Ale 1,5 godzinna jazda autobusem opłaciła się; wypiłam moją kawę patrząc przez okno i porozmawiałam jak zwykle z bardzo miłą obsługa, która zawsze mówi mi coś nowego o mieście i Malcie ogólnie. Mogę sobie wyobrazić, że Sea View Bar Mellieha, bo taką nazwę nosi bar, mogłoby być dobrym „warsztatem pracy” pisarza. Cieszę się, że będę mogła tam być w październiku przy okazji naszej wyprawy na Gozo. Z Gozo to przecież tylko „rzut beretem”J

Idźcie na tyły, tam w oddali widać już zatokę, kawiarnia jest po prawej stronie:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz